fbpx

Digitaalinen markkinointi

Digimyksen yrittäjät Pekka ja Katri istuvat pöydän ääressä

Digimarkkinoinnin tehokkuus perustuu mittaamiseen ja optimointiin

Digimarkkinointi on edullista, tehokasta ja mahdollistaa näkyvyyden myös pienemmille yrityksille. Sen tehokkuus perustuu siihen, että seuraat, miten se toimii. Digimarkkinointi tarjoaa pienille ja keskisuurille yrityksille ainutlaatuisen mahdollisuuden tavoittaa laajempi yleisö pienemmällä budjetilla verrattuna perinteiseen markkinointiin. Digikanaviin tuotettu sisältö ja sijoitetut mainosrahat mahdollistavat tarkasti kohdennetun mainonnan, systemaattisen brändin rakentamisen ja suoran vuorovaikutuksen asiakkaiden kanssa. Digimarkkinointi ei […]

Digimarkkinoinnin tehokkuus perustuu mittaamiseen ja optimointiin Lue lisää »

Kotisivujen uudistaminen Digimys blogin kuvituskuva

Mitä tulisi ottaa huomioon, kun haluaa uusia nettisivut?

Näin alkusyksystä mekin olemme saaneet ilahduttavasti kyselyitä ja tarjouspyyntöjä uusista nettisivuista. Moni yrittäjä havahtuu kesän jälkeen siihen, että yrityksen kotisivut kaipaavat pientä kohennusta tai isompaakin remonttia, aivan samoin kuin sitä itsekin kaipaa ryhtiliikettä yltäkylläisen kesän jäljiltä. Aivan kuten tarkastelemme omia elämäntapojamme kriittisesti silloin tällöin (aina alkuvuodesta ja näin lomien jälkeen :D), myös nettisivujen kuntoa kannattaa

Mitä tulisi ottaa huomioon, kun haluaa uusia nettisivut? Lue lisää »

Ostotunneli kuvituskuva

Koolla on vain vähän merkitystä, muoto ratkaisee

Mistä se nyt höpisee…? No ostosuppilosta tietenkin. Ostosuppilo, myyntisuppilo, myyntiputki, ostoputki, sales funnel… Monta nimeä, mutta näillä kaikilla tarkoitetaan samaan asiaa. Ostosuppilo on käsite, jolla pyritään ymmärtämään asiakkaan ostoprosessia ja oman markkinoinnin tehokkuutta ja laatua suhteessa siihen. Tiivistettynä ostosuppilomalli mittaa asiakashankinnan, markkinoinnin sisältöjen ja konversioon ohjaamisen toimivuutta. Miksi sinun tulisi ymmärtää mitä ostosuppilolla tarkoitetaan ja

Koolla on vain vähän merkitystä, muoto ratkaisee Lue lisää »

Jpg, png vai webp? Missä muodossa kuva kannattaa tallentaa kotisivuille

Oletko miettinyt, miksi tallennusmuotoja on niin monta ja mihin niitä kaikkia tarvitaan? Eri kuvaformaateilla on eri käyttötarkoitukset. Jos viet kuvia nettisivuille, ei ole yhdentekevää missä muodossa ja minkä kokoisia kuvia julkaiset. Kuvan koko vaikuttaa suoraan kotisivujesi latautumisnopeuteen. Jos julkaiset sivuillasi liian suuria kuvia, voi sivu hidastua niin paljon, etteivät asiakkaasi jaksa odottaa niiden avautumista ja suuntaavat jo

Jpg, png vai webp? Missä muodossa kuva kannattaa tallentaa kotisivuille Lue lisää »

Digimys ostajapersoonat ja unelma-asiakkaat

Osaatko kuvailla unelma-asiakkaasi?

Joka puolella törmää nyt käsitteeseen unelma-asiakkaasta. Mitä se oikein tarkoittaa? Onko unelma-asiakas se, jonka taskut tursuavat ylimääräistä rahaa, jotka hän haluaa ehdottomasti käyttää sinun tuotteidesi ja palvelujesi ostamiseen? Vai onko unelma-asiakas satujen kaunis prinsessa tai komea prinssi, joka ratsastaa luoksesi ja vie sydämesi samalla kun ostaa kaupastasi hyllyt tyhjäksi tavarasta? Sen jälkeen elätte elämänne onnellisina

Osaatko kuvailla unelma-asiakkaasi? Lue lisää »

Digimys blogipostauksen kuvituskuva

Kukaan ei halua nähdä mainoksiasi somessa

Säikähditkö? Tämä on valitettavasti faktaa. Ihmiset eivät tutkitusti halua nähdä mainoksia somessa. Ihminen on kiinnostunut vain niistä asioista, jotka hän kokee itselleen merkitykselliseksi. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteivätkö he haluaisi nähdä mitään yritykseesi liittyvää sisältöä. Ihmiset käyttävät aikaa somessa, koska he haluavat: viihdykettä hyödyllistä tietoa jostain asiasta vuorovaikutusta verkostoitumista ja vertaistukea tuntea kuuluvansa yhteisöön

Kukaan ei halua nähdä mainoksiasi somessa Lue lisää »

Amerikankarvatonterrieri Rauha pomppii pellolla kohti auringonlaskua

Markkinoija, älä eksy somepeltoon

Sosiaalisesta mediasta on tullut viime vuosina lähes pakollinen markkinointikanava. ”Jos et ole somessa, et ole olemassa.” Osa on ottanut somen haltuun ja menestynyt siellä niin hyvin, että muuta markkinointia ei edes tarvita. Osa yrittäjistä ja markkinoinnin parissa työskentelevistä taas tuskailee, kun ei tiedä mitä pitäisi tehdä, jotta saisi lisää seuraajia ja tykkäyksiä. Niitä some-kanaviakin on

Markkinoija, älä eksy somepeltoon Lue lisää »

Digimys blogipostauksen kuvituskuva

Yrittäjä – tiedätkö missä ja kenen hallussa digitaalinen omaisuutesi on?

Sinulla on ollut ja on edelleen varmastikin paljon muutakin mietittävää kuin kotisivujen tekninen toteutus, parhaiden uutiskirjesovellusten vertailu tai sopivan webhotellin valinta. Ja näin sen kuuluukin olla. Sitä varten me markkinointitoimistot olemme olemassa, helpottamassa sinun arkeasi. Pysähdy kuitenkin hetkeksi ja lukaise läpi tämä postaus, se voi säästää sinulta tulevaisuudessa aikaa ja rahaa sekä pitää verenpaineet normaalitasolla.

Yrittäjä – tiedätkö missä ja kenen hallussa digitaalinen omaisuutesi on? Lue lisää »

Digimys blogi, Google My Business

Google My Business – hyödynnä ilmainen markkinointityökalu

Ei liene kenellekään yllätys, että jos haluaa tulla löydetyksi netissä, täytyy osata miellyttää Googlen algoritmirobotteja. Se, miten algoritmit lopulta toimivat tänään, saati huomenna, ovat ikuinen mysteeri meille tavallisille tallaajille.  On kuitenkin olemassa keinoja, joiden avulla voit parantaa yrityksesi löydettävyyttä Googlessa. Googlen lisäksi on toki olemassa muitakin hakukoneita, kuten Bing, Yahoo ja venäisten suosima Yandex. Google

Google My Business – hyödynnä ilmainen markkinointityökalu Lue lisää »

Digimys | Facebook-mainonnan pikaopas

Näin teet kustannustehokasta ja toimivaa mainontaa Facebookissa, osa 1

Oletko tuskastunut siihen, että laitat rahaa Facebook-markkinointiin, mutta kauppaa ei synny? Julkaisusi saattaa kyllä tavoittaa valtavan määrän ihmisiä, mutta se ei näy myynnissä. Ehkä budjettisi on liian pieni? Laitat lisää rahaa, mutta tulokset eivät silti parane… Miltä kuulostaisi, jos kerron, että voit puolittaa mainosbudjettisi ja saada silti paljon parempia tuloksia aikaan? Onnistuneeseen Facebook-mainontaan ei tarvita

Näin teet kustannustehokasta ja toimivaa mainontaa Facebookissa, osa 1 Lue lisää »

Scroll to Top